Selasa, 10 November 2009

"Puisi Terakhir Untukmu"


Dahulu,
setiap pagi akanku isi dengan kegembiraan,
Untuk mendengar suaramu,
Setiap kata yang ku ucap,
Setiap nada yang terungkap,
Semuanya memberikan aku satu kegembiraan,
Yang tak mungkin berulang,
Bagiku, disaat aku mengenali kamu,
Adalah satu kenangan terindah dalam hidupku,
Yang bisa membuatku tersenyum sendirian,
Sewaktu aku teringatkan kamu,

KINI,
Setiap jalan yang pernah kita lalui,
Setiap pandangan yang pernah kita lihat,
Dan setiap tempat yang pernah kita lewati,
Adalah satu kenangan abadi buat diriku,
Dimanakah salahku,
Hingga sanggup kau campakkan jauh dari hidupmu,
Hinakah aku,
Hinggakan sanggup kau lukakan hatiku,
Dan tahukah kamu,
Diriku amat menyintaimu,
Aku tahu aku tidak sesempurna orang lain,
Tapi aku mempunyai hati seperti orang lain,
Aku mempunyai kasih sayang seperti orang lain,
Dan juga aku mempunyai perasaan seperti orang lain,
Aku tidak sanggup renangi lautan api keranmu,
Aku juga tidak sanggup meredah onak duri keranamu,
Kerana aku tahu,
Itu semua hanyalah mainan kata-kata,
Tetapi, aku sanggup menyayangimu sepenuh hatiku,
Aku sanggup merinduimu sepanjang hidupku,
Dan aku juga sanggup melindungimu,
Walaupun hingga sampai ajalmu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan